Gravid för evigt

Just nu känns det som att bebisen aldrig kommer att komma ut. Alla dagar är exakt likadana. Ont som fan i fogarna, bebis som ligger förbaskat långt ner och håller på så det tar riktigt ont ibland (känns i princip som att han dinglar utanför...), sammandragningar som inte tar ont men som ändå är jobbiga. Varje kväll hoppas jag att det ska hända något under natten och varje morgon när jag vaknar blir jag lika besviken. Eftersom varje dag är exakt likadan så är dock inte mina förhoppningar så stora varje kväll för det känns som att den dagen/natten förlossningen går igång kommer jag känna något annorlunda redan tidigare under dagen. Eller? Känner man inga "symptom" innan man föder barn? Åh, jag är så förbaskat less. Analyserar typ varenda liten grej som känns i kroppen. Googlar och provar alla olika sätta-igång-förlossningen-knep som finns. Inget funkar! INGET! 
 
Vecka 38+1 idag... 9 veckor sedan jag blev inlagd. 9 veckor har jag väntat! 
 
Förlåt för ett extremt gnälligt inlägg, jag vet att jag inte ens har gått "hela vägen" än, men jag är ändå less! 
 
Idag får jag nog hem en snuttefilt jag har beställt till lillebror iaf. För förhoppningsvis KOMMER han ju att komma ut nån gång. Fast det faktiskt inte känns som det nu... 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja, förr eller senare kommer han ut - det kan jag sätta min högra arm på! ;) Men jag förstår att du är less att vänta. Själv väntade jag några veckor innan BF och sen sket jag i allt och tänkte att "kommer han ut på Ica, ja, då gör han det - envisa unge!". :P

2013-09-06 @ 10:18:05
URL: http://erikasharmoni.wordpress.com
Postat av: Kajsa

Haha, jag testade ju äta en hel ananas för att jag hörde att det skulle kunna skynda på! Det hjälpte inte, fick bara jävligt ont i munnen!

2013-09-06 @ 10:45:47
URL: http://khaleesi.se
Postat av: Eva

Nu är du ju inte gravid längre?... Uppdatera vet ja!

2013-09-17 @ 20:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback