vi hade i alla fall tur med vädret

har ju i helgen varit på familjeweekend till denlyxiga campingen i slagnäs. javisst låter det helt underbart. det var så vackert och vi var uppassade dygnet runt, med gratis spa och femrätters middag igår kväll.

eller så inte.

sanningen är att campingen är tre-stjärnig. service-huset är en gammal ladugård och det bor massa scary people där i stuga eller husvagn året runt. dessa människor verkar alltid bli lika förvånad när det kommer nytt folk dit. inte ett enda ögonpar missar att vi kommer dit och entrar vår stuga "orren". jäpp, alla stugor har fågelnamn. visst är det gulligt!? stugan innehåller två våningsängar, ett bord och ett torkskåp. torkskåp verkar vara väldigt viktigt för människor i slagnäs.
anyway. vi fick inte en enda fisk. eller jo, mamma fick en harr (sanna: "men vad coolt, samma som våran stuga heter". "eh sanna, den heter orren.." ), men annars fick vi inte ens nå napp faktiskt. att jag hade ont i foten gjorde ju inte det hela bättre. att gå på stenar är verkligen inte min favoritsyssla just nu, så jag fiskade typ ingenting utan satt bara och tittade på. trevligt.
middaden bestod av engångsgrill-grillat kött och stekta kroketter. det dög, men visst skulle det ha varit godare att käka femrätters.

nu kan jag tyvärr inte skriva nå mer om våran fantastiska weekend, för katten föder.
hejsvejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback