ååh, grattis farmor

har just kommit hem från bodsjöskolan där det har varit ett litet kalas för farmor som fyller 85 år i veckan. very very fun, och det kan jag lova. not.
nämen farmor har många syskon... som är gamla... som man måste presentera sig för... som inte hör så mycket. det viktigaste när man snackar med äldre personer som inte hör så bra är följande:
- se till att säga namnet tydligt
- var gärna så nära personens öra som möjligt
- säg vem man "tillhör". för mig blev det alltså: "madelene, mats-olas dotter"
- det är ingen idé att komma ihåg deras namn, för dom kommer ändå inte ihåg ditt
- LE stort och låtsas att det verkligen intresserar dig om vad som hände för 60 år sen

efter man har pratat med så många gamlingar förtjänar mig verkligen lite mat. och som vi åt. vi åt och vi åt och vi åt. det var nog det kalaset gick ut på. äta.
silltårta till förrätt. lax med potatis till varmrätt. glass till efterrätt. tårta eftersom det ju faktiskt var ett kalas.

och nu ska jag snart på träning, och har nog aldrig känt mig såhär uppsvälld förr. och imorrn börjar allvaret med jobb igen. 6 hela veckor på posten. jipppiieeeekajejj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback