jag blev vegetarian idag

vet inte ens hur vegeterian stavas.. men jag bestämde mig iallafall för att bli det idag.
varför, kanske många frågar sig. jag är ju den som älskar kött mest i världens ungefär. svaret är: jag har varit på ett slakteri idag. har sett en massa stackars kossor hänga helt nakna i ett kallt rum. sen hjälpte jag dessutom till att mala ner en massa äckliga köttbitar till köttfärs. fyfarao!
"jag är vegetarian (?) från och med nu" sa jag högt och tydligt, så att även slaktarn eller vad man då kallar han hörde. ingen brydde sig och dom fortsatte bara att skära i den stackars kon. så nu har jag sett riktigt färsk entrecote (såg när dom skar ut den). sen såg jag som sagt hur man gör köttfärs.. och jag bestämde mig för att aldrig mer äta kött!

sen bjöd morfar på pizza och jag glömde av mig och beställde en oxfilépizza. jag tror oxfilé kommer från kossor, hörde att dom snackade om det idag.

kommer iallafall att drömma mardrömmar om kossornas öde. så jag börjar nog mitt vegetariska liv imorrn...


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vi gick hem :) Hur länge var ni kvar där och va gjorde ni sen? Efterfest? Men ja, har redan frågat pappa om badtunnan. Men hur ska vi göra me balen och de? För man vill ju som se de också och nån måste ju elda hela tiden :/

2007-06-03 @ 22:21:12
URL: http://kajsaji.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback