varför jag älskar zlatan

image14


just nu är det ju uppehåll i serie a, eller vart zlatan då kommer att spela nästa säsong. jag blir lite deprimerad eftersom jag är van att se han i alla fall en gång i veckan på tv. så idag kom jag på att jag ju har två zlatan-böcker.
här kommer några zlatan-citat (och den som inte börjar älska han efter att ha läst dessa, är ju lite efterbliven):

"det finns bara en zlatan"
(om vilken världsstjärna han liknar)

"därför att jag vill ha zlatan. jag är zlatan. zlatan är zlatan"
(om namnet på ryggen i ajax, 2001)

"varför de är så förstjusta i mig? jag vet inte. jag är ung. jag glänser. jag dominerar"
(om varför ungdomar älskar honom)

"den som tar bollen ifråna mig får en tia!"
(till grabbarna på gården i rosengård)

"först gick jag vänster, det gjorde han också. sen gick jag höger, det gjorde han också. sen jag jag vänster igen, och han gick och köpte korv"
(efter att ha dribblat Liverpools back)

"absolut inte. jag har beställt ett flygplan. det går snabbare."
(svar på frågan "stämmer det att du beställt en värsting-porsche?")

"vad hon fick? hon fick zlatan"
(svar på fråga om vilken present flickvännen fick när de förlovade sig)


hur kung är han it?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback