ms lonley

nä, jag gillar lätt arbetslivet mer än livet som arbetslös.

positiva och negativa saker med att jobba:
+ man får pengar
+ man blir mycket piggare
+ man slipper tänka på allt
+ man har nånting att göra
+ man får lite motion eftersom man springer i så många trappor när man jobbar på posten :)
- man måste stiga upp tidigt
- man får ont i fötterna

postivia och negativa saker med att vara arbetslös
+ man får sova ut på morgonen
+ man får inte ont i fötterna?
- man har inget att göra
- vilket medför att man tänker för mycket
- och äter hela tiden
- man får inga pengar
- man är jämt trött

idag har jag gjort precis allt som finns på listan för arbetslösa. visst, det var jävligt skönt att sova ut, men har resten av dagen inte haft nå annat att göra än att tänka.
jag har tänkt på det jag borde sluta tänka på. trodde jag börjat komma över allt. men det har jag inte. allt känns så jävla jobbigt och jag orkar snart inte vara ledsen längre! orkar inte låtsas vara glad.. orkar inte att inte gråta hela tiden. orkar inte snacka skit för att få andra att tro att jag har glömt. jag kommer aldrig att glömma, jag kommer aldrig att bli glad hela vägen igenom. kommer aldrig älska livet lika mycket. ingenting kommer nånsin kunna bli lika bra som det var förr. visst, jag är glad ibland. men det går inte en sekund utan att jag tänker. jag vill vara glad! jag vill verkligen det. men jag vet inte om jag vill glömma. jag vill inte ge upp. jag vill hoppas. jag vet att jag gör allt fel. jag kan bara inte förstå vad det är som har hänt än..

damien rice - cannonball

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nää? Vadå meddelanden?? Ska till Skellefte imorrn men nästa helg är jag på :)

2007-05-24 @ 20:58:50
URL: http://kajsaji.com
Postat av: Stort fan av madde

Åh madde det är tråkigt att höra att du är ledsen, men du vet du? Hur jobbigt det än är så är det absolut helt okej..du behöver inte låtsas vara glad? Visa dina vänner hur ledsen du är istället. DU behöver inte alltid vara den glada och roliga. Och du - livet kommer visst att kännas lika bra..you'll see!

2007-05-24 @ 21:51:15
Postat av: Kajsa

Madde? Ska du ut ikväll? Eller imorrn?

2007-05-25 @ 16:36:06
URL: http://kajsaji.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback