Livet som extrajobbare

Visst är det bra att jag får jobba och så, men det är faktiskt grymt irriterande att bli väckt varje måndag klockan 7 av posten-låten. Posten-låten innebär nämligen att det är posten som ringer (för er som inte försod det), vilket innebär jobb.
Det första jag sa imorse efter "ja, jag kan komma och jobba" var: "om det snöar så flyttar jag från Sverige". Efter jag hade sagt det kollade jag ut genom fönstret och såg att det snöade och att det dessutom hade lagt sig cirka tio centimeter snö sen igårkväll.
Men nu är det ju sol ute så jag känner att nu måste vintern vara slut. Jag stannar i Sverige om det inte snöar nå mer förrän i oktober-november när första snön kommer.

Jag vill ha sommar!!
image56

Kommentarer
Postat av: Malin

Gummitummar, shorts på vintern
Sladdar runt i halkan aldrig att du slinter
Stämplar vykort och fyller säckar
Fikar mellan rundorna sitter och häckar
På ditt styre: gummisnoddar
Fuktar dina frimärken på blöta kuddar
Slamrar lådan, springer trappan...

*sjunger*

2008-04-15 @ 11:07:21
URL: http://bredbar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback