Utmaning

Har blivit utmanad av Stina att berätta 7 saker om mig själv och sen skicka vidare utmaningen till massa personer (7st), men eftersom jag inte har så många kompisar så utmanar jag kanske inte så många.. vi får se.

1. Okej, alla kanske redan vet det, men jag har jäkligt lätt för att bli arg. Jag sprängs av minsta lilla grej. Fast då går det oftast över efter typ 2 minuter också. Och jag blir inte arg på alla. På personer som kör som idioter blir jag jäkligt arg på, kan sitta och skrika i bilen typ. Thomas tycker nog att jag blir ganska lätt arg på han också, men det är lite krydd tycker jag :)

2. När jag var liten kunde jag inte prata. Det var så illa att jag fick gå hos "tal-Anders" när jag gick i ettan eller tvåan (inte på gymnasiet!). Vi såg nyss en film från när jag var liten och satt och byggde pussel och pratade ganska mycket. Thomas sa typ: "ÅÅh, nej! Tänk om vi får barn som inte kan prata". Jag tyckte jag var ganska söt på filmen, men Thomas tänkte tydligen bara på att vi kan få barn som inte kan prata. Men vadå, jag kan ju prata nu eller hur? Prata riktigt bra skulle jag vilja säga.

3. Just nu vill jag inget hellre än att få barn och kommer nog att skaffa det typ direkt både jag och Thomas får jobb!

4. Jag är livrädd för att prata i telefon och ringer därför endast i absoluta nödfall (och nästan inte ens då). Funderar på hur jag skulle klara mig om det inte fanns mobiltelefoner. Tänk när jag är gravid och börjar få värkar och ska in på sjukhuset. Om Thomas jobbar då kan jag ju bara ringa på hans mobil. Men tänk om inte mobiler hade funnits, då skulle jag vara tvungen att ringa till hans jobb! Hjälp! Får lite panik bara jag tänker på det. Fast nu finns ju faktiskt mobiltelefoner, tur som faaaan :P

5. En annan grejj som jag är riktigt rädd för är gamlingar! Dom är så jäkla läskiga det där folkslaget. Det värsta är att jag under hela sommaren har delat ut post på ett äldreboende. Åååh, gruvade mig typ för att gå in. Det har gått så långt att jag nästan är rädd för mina egna gamla släktingar.. som tur är så har jag inte så många gamlingar inom släkten. Men ändå, tänk när mamma och pappa blir gamla och jag måste ta hand om dom. NIGHTMARE! Det är bra att Sanna är en gamling-älskare.

6. Jag går typ JÄMT på toa med öppen dörr när jag är hemma. Thomas hatar det. Ibland glömmer jag nästan att låsa när jag är hos nån annan. Men ibland försöker jag faktiskt stänga dörren (eftersom Thomas sprängs), men då sitter Mira utanför och gnäller för hon älskar att följa mig på toa. Konstigt I know, men vad gör man inte för sin lilla bäbis :)

7. Jag är en riktig datanörd. Sitter vid datorn typ 10 timmar om dagen (minst) nu när jag är arbetslös. Riktigt tragiskt. Finns ju typ en miljard andra grejjer som man kan göra istället. Typ gå ut och gå, baka och annat roligt. Men vad gör man? Sitter vid datorn tills man har så ont i huvudet att man måste gå och lägga sig. Idag har jag dock inte satt mig vid datorn förrän kring 20.00 så jag är ganska nöjd. Men då har jag istället bara legat i soffan och tyckt synd om mig själv. Vet inte om det är bättre.

Okej, jag utmanar Kajsa (fast du är ju i nya zeeland, så du kanske inte har tid), Ida och Marina. Ni är dom enda som jag vet läser min blogg :D Haha (skämmigt om nån av er inte läser den........ )

Kommentarer
Postat av: M

hehe, joda, jag läser! :) Men jag avböjer utmaningen ändå :P Ses vi på lördag på fest, vars än det nu blir? :) kram

2008-10-29 @ 22:55:05
Postat av: Stina Andersson

Hihi, intressant läsning med mycket fniss! Kul att "lära känna" dig bättre!Kram/Stina

2008-10-30 @ 21:20:20
URL: http://www.fionas-krypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback