Skrikbäbis

Harry har gått och blivit en skrikig bebis helt plötsligt. Han har för några dagar sedan lärt sig hur man skriker vilket har varit säkert jättekul för honom, men mindre kul för hans föräldrar. De senaste dagarna har vi fått bära på honom varenda minut av hans vakna tid. För tillfället ligger han dock vaken och glad bredvid mig, så vi hoppas på att han har glömt av hur man skriker igen ;P

Hela veckan har varit rätt lugn då vädret inte direkt inbjudit till vagnpromenader och liknande. I onsdags var vi en sväng till Luleå och köpte en fåtölj. En sån där som gungar och som man kan fälla ut fotstöd på. LOVELY! Skitskön att sitta och amma i och väldans praktisk när Harryboy skrikit. Bara att be Thomas sitta och gunga fåtöljen medans jag sitter i den med skrikande bebis i famnen.

Nu är det snart julafton och det ska bli så HIMLANSCH spännande att se vad man får för julklappar. Jag undrar, jag undrar vad tomten kommer med i år. Hoppas det inte blir så jästarns kallt i veckan, fast det är nog att hoppas på för mycket då jag just kollat aftonbladets väder och det ser ut att bli kallt. Som vannlit med andra ord.

Här kommer lite nya bilder som mormor och gammelmormor (förlåt, mormorsmor) har önskat.

Hos mormor


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Så söt han var på den mittersta bilden :) Eller han var söt på alla men extra söt och julig i det röda :)

2010-12-19 @ 22:44:47
URL: http://kajsaji.com
Postat av: Emma

Vilken sötnos :)

2010-12-20 @ 11:17:56
URL: http://emliisch.blogspot.com
Postat av: Stina Andersson

Men oj, om jag inte visste att det var Harry på bildern så hade jag inte kännt igen honom. Han förändras så mycket från varje gång jag ser honom. Har ni varit och vägt och mätt på BVC nåt nyligt? Hur stor är han nu? Jobbigt att det ska vara så himla kallt och snöblåst hela tiden. Vi ses på lördag, juldagen, då blir det paketöppnardags...inte dumt. Kram/Stina

2010-12-20 @ 12:57:31
Postat av: Emma

Svar: Ja precis, eller om man då i alla fall kunde få göra något roligt och som man är sugen på och inte makaroner och köttbullar (som ändå är rätt underskattat) :) nä, fyfan vad bra att julen finns och att mammor finns! synd bara att min bor så långt bort, annars skulle vi nog få mat hos dom ofta :D man blir faktiskt mycket lättare less på den mat man själv lagar än den mat någon annan lagar :S

2010-12-20 @ 15:09:12
URL: http://emliisch.blogspot.com
Postat av: Anonym

Förresten så tycker jag att Harry liknar dig också lite mer nu, i alla fall på bilden som är i mitten :) Fortfarande mest pappa, men nu är det lite mer mamma också ;)

2010-12-20 @ 15:11:27
Postat av: Emma

(Det var förresten jag som kommenterade ovan också!)



Svar: Ja men precis! Om man faktiskt lagar mat när man ändå har tid då blir man inte less lika lätt och så äter man ju förmodligen mer hemma (vi hämtar dock ändå inte så ofta) så det blir ju nyttigare samtidigt :) Snällt av Harry att sova just då, perfekt! ;)

2010-12-20 @ 17:09:07
URL: http://emliisch.blogspot.com
Postat av: Sofie

Vad stor han har blivit! Söt-Harry :)

2010-12-21 @ 09:08:48
URL: http://sofiesstiltje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback