Gräsänka och doptankar

Så, då var man gräsänka då (visst är det så det kallas?)... nu ska jag klara mig utan min andra halva i elva dagar. Hur ska det gå? Ligger just nu på min sida i sängen medan Mira har intagit Thomas sida, tur att man har någon som ligger där iaf, hur ensam skulle jag känna mig utan lilla stumpan?

Har börjat tänka lite på dop och sånt. Jag vet att det är en evighet kvar till pyret ska döpas men jag har börjat kolla på låtar och sånt som jag vill ha med. Dessutom har ju mamma redan "bokat" präst och allt, så jag är inte den enda som är tidigt ute. Hur som helst så hade jag när jag var gravid med Sigge redan bestämt mig för en låt. En GRYMT fin låt som jag hittade av en slump när jag satt på spottan och efter Sigge dog så fortsatte jag att lyssna på den låten flera gånger per dag. Då var det så himla sorgligt och jag grinade i princip varje gång jag hörde på den, men nu när jag är gravid igen så känns det som att den där låten känns ännu mer aktuell och nu när jag gråter när jag lyssnar på den låten så är det inte för att jag är ledsen, utan för att jag är glad. Så den låten ska jag definitivt ha på pyrets dop. Det kommer dock inte betyda att jag kommer att sluta kalla den för "Sigges låt", för det kommer alltid att vara Sigges låt, men nu kommer det att vara Sigges lillebror/lillasysters låt också.
Det är alltså världens bästa låt för oss. En låt som både får oss att tänka på Sigge, men som även gör oss glada över den nya bebisen. Jag längtar så himla mycket till dopet då Ida (förhoppningsvis??) ska sjunga den låten, det kommer att vara såå fint!

Vad det är för låt? Hemlis ;)

Nu blire se lite Big Bang Theory och sen förhoppningsvis sova gott. Jag har de senaste nätterna drömt så sjukt konstiga drömmar. Bland annat var jag med i Biggest Loser och var typ ihop med hajna Mike nivet. När jag vaknade var jag typ fortfarande helt pirrig i kroppen och undrade ifall jag någonsin skulle kunna träffa honom igen. Jaja, nu ska jag låta er vila. Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men hallå! Vad är det för låt? När kommer dopet bli ens? Typ kring jul? Har ni föresten fått veta kön än, eller vill ni inte? :)

2010-06-14 @ 01:49:55
URL: http://kajsaji.com
Postat av: ida

klart jag ska :)

2010-06-14 @ 09:59:20
Postat av: Emma

Hoppas man blir bjuden på det dopet! ;) Du blir ju självklart bjuden på vårat barns... när det nu anländer... ;)

2010-06-14 @ 10:44:38
URL: http://emliisch.blogg.se/
Postat av: Mamma

jag gråter också varje gång jag hör låten..... Vilekn låt ? Det får ni veta när "vår" präst har möjlighet att döpa lilla grynet. Kanske inte till jul då brukar hon jobba som mest.

2010-06-14 @ 18:33:50
Postat av: Anonym

Nu blev jag nyfiken på låten Madde...Hur är livet som gräsänka?

Kram/Stina

2010-06-16 @ 13:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback