Fortsatt underbart väder

Sitter just nu ute på balkongen i solen och njuter med bra musik i hörlurarna. Hoppades lite på ett pluggryck, men det har inte kommit än iaf...

Idag har jag i princip bestämt mig för att jag inte börjar om skolan något efter sommarlovet utan tar studieuppehållet redan då. Känns så grymt jobbigt att börja bli insatt i skolan igen, för att bara hålla på i lite mer än en månad. Dessutom känns det som att jag vill ta det riktigt lugnt månaderna före jag jag föder. Slippa tänka på plugg och sånt. Det är säkert lättare för dom på skolan också om jag tar uppehållet i början på en termin istället för att göra det mitt i. Så ska nog skicka in ansökan om studieuppehåll imorgon eller så. Och måste höra med försäkringskassan om man kan få sig nå föräldrapenning och sånt. Det verkar så himla tjorvigt det där...


Äh, ska ta och öppna upp Word och hoppas på att pluggrycket kommer... hoppas inte på för mycket dock.

Kommentarer
Postat av: Emma

Nej vad tråkigt :( fast det är klart att det är skönt för dig, skulle göra samma sak! :)

2010-05-19 @ 22:38:09
URL: http://emliisch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har möjlighet att ta ut föräldrapenning upp till 60 dagar innan barnet kommer tror jag (dock får du ju då mindre dagar att vara med barnet efter att den har fötts). Annars kan man ju alltid försöka få igenom havandeskapspenning upp till 60 dagar innan bf, men det går bara igenom om du har speciella besvär (typ foglossning eller att bebben inte växer som den ska). Tyvärr är det nog inte så många studenter som får havandeskapspenning. Om man inte får igenom hp men ändå inte klarar av sitt arbete eller pluggande kan man försöka bli sjukskriven.

Kram/Stina

2010-05-20 @ 07:29:11
Postat av: Erika

Jag tycker du gör helt rätt i att lägga uppehållet tidigare. Så här i efterhand hade jag gjort samma sak, det är lätt att vara klok i efterhand :)

2010-05-27 @ 13:58:15
URL: http://stordocka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback