Bostadsrätt blir fel

Nu ska ni få höra.
Vi hade tänkt köpa en bostadsrätt. Vi har fått lånet beviljat och allt, men nu har vi ångrat oss. Bostadsrätten ligger i Svensbyn, på samma gata som mina föräldrar bor på och den har stor gård, bra planlösning och allt sånt där, men det känns inte 100% rätt ändå. Dessutom skulle vi mest troligt vara tvungen att betala dubbel hyra i två månader.
Känns som att vi hellre väntar tills det kommer ut något vettigt hus istället, för what's the deal med bostadsrätter egentligen? Man betalar en hyffsat stor summa för att bo där, sen måste man ändå betala hyra varje månad. Så istället för att dra på oss ett lån redan nu så väntar vi med lån tills vi hittar ett hus som passar oss. Vi trivs ju ändå rätt bra här och vi har just nu stora planer för denna lägenhet.

Fick en ny kamera igår av mina föräldrar i för tidig födelsedagspresent (jag fyller år på onsdag). Blev himla fina bilder med den, så nu jäklarns ska det tas bilder och framkallas och klistras in i album! Fick även en klippning hos nån frisör i Luleå som tydligen är skitduktig, så den 8e ska jag klippas! Kanske blir jag korthårig?

På onsdag är det förutom min födelsedag även dags för Harrys återbesök på Sunderbyn. Han kommer väl väga långt över 4 kg då. Han har blivit så stor lilleman, han har ju nästan växt ut stl 50!

Kusin Sanna med Harry :) Inte taget med nya kameran utan med mobilkameran :P

Kommentarer
Postat av: Emma

Egentligen blir det ju som du säger bakvänt med bostadsrätt, det är ju isåfall om man inte behöver ha lån på det, då kan det ju vara värt att köpa det. Jag tror att ni gör ett smart beslut i att vänta, man har nog mycket för det i slutändan! :)



(Vi har skola på onsdag, ifall ni skulle råka ha vägarna förbi ;))

2010-11-29 @ 22:13:25
URL: http://emliisch.blogspot.com
Postat av: Emma

Klippning/frisörbesök var ju faktiskt en riktigt bra present, det är ju inte direkt billigt att gå dit och som student/föräldraledig kanske man inte har pengar till det alltid... hm, kanske ska önska mig det i julklapp/present :D

2010-11-30 @ 11:53:17
URL: http://emliisch.blogspot.com
Postat av: Stina Andersson

Det är nog klokt att vänta tills ni hittar ett hus som ni verkligen vill ha. Vad fina kusinerna var på kortet! Grattis i förskott på födelsedagen! Vi har också presenter till dig så vi får ge dig dem när vi kommer nån gång, kommer till Piteå på torsdag. Ska bli kul att se hur mycket han har vuxit på sig lilleman. Kul med frissabesök, själv ska jag också klippa mig dagen efter dig. Alltid kul att fräscha till sig lite. Kram/Stina

2010-11-30 @ 12:24:33
Postat av: Emma

Ganska kul att låta dom göra vad dom vill faktiskt, men då ska man ju vara beredd på att det kan bli kort ;) Min kusin brukar få göra som hon vill men hon brukar alltid säga i förväg och så är hon ändå rätt snäll och gör inget dumt i alla fall :D Du får lägga upp en bild sen när du varit dit! :D



Det verkar då vara många som färgar håret när dom är gravida, vissa har gjort det hos frisörer och Louise hade frågat sin BM som tyckte det var OK så jag antar att det är det :) Får se då om man får tummen ur och gör det!

2010-11-30 @ 16:19:19
URL: http://emliisch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback