Sondfri på eget initiativ

I morse vaknade jag av att Harry låg och nös och efter att ha tänt lampan ser jag att han under morgonen roat sig med att dra ut sonden helt själv. Han tyckte väl att den var onödig eftersom vi sedan i fredags inte använt den nå. Smart kille!
Hur som helst visade besöket på Sunderbyn idag att han har gått upp nästan 60 gram (nu väger han 2806 gram) sen i fredags, och eftersom han redan dragit sonden själv så tyckte dom att vi skulle göra ett nytt försök utan den. Så nu är han återigen sondfri och det känns redan bättre än förra gången han var utan. Han är mycket piggare och orkar äta både oftare och mer än sist. Nu känns det verkligen att det går framåt! :)

Annars har Harry i dagarna träffat sina tre kusiner för första gången. Det var roligt! Äldsta kusinen (3 år) var under hela graviditeten riktigt fascinerad, så för henne var det nog extra spännande. "Har du ingen bebis i magen längre?" var det första hon frågade. Tänk att så "små" barn kan vara så smarta! :)

Snygg i ny mössa och ny "overall" ♥

På väg hem, återigen utan sond :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Så underbart söt han är! :) Vilken buse som själv tog bort sonden, men det kanske är ett tecken på att han inte behöver den?! (hoppas det iaf!) Kram på er!

2010-11-01 @ 19:56:16
URL: http://emliisch.blogspot.com
Postat av: ida w

oj så bra att han är utan sonden nu, hoppas det går vägen nu:) den där "overallen" är helt underbar, jag vet inte hur många gånger jag redan hunnit stå och spana på den!:P jag har då blivit förkyld så jag ska hålla mig borta från er, men hoppas den går över snart så vi kan ses:) kram

2010-11-01 @ 20:01:52
Postat av: Mormor

Ingen som tycker att mössan är fin ? Jag stickar gärna alla varianter av mössor(nästan).

2010-11-01 @ 20:33:34
Postat av: Anna

Smart kille som dragit sonden :) Skulle jag oxå göra. Julia har snart tjock att ikapp Harry, bara hon inte får vikt komplex efter denna vikt hysteri :P

2010-11-01 @ 20:55:12
URL: http://jakiya.blogg.se/
Postat av: Moster

Mössan är mycket fin den också :)

2010-11-01 @ 21:14:15
Postat av: Nåka

Så skönt att allt går framåt, följer din blogg slaviskt för hur det än är/har varit så är du ju min lilla Madelene som har blivit mamma...<3



Alltså vilken söt mössa han har..........sötpojken...:)



Hoppas nu att allt fortsätter att gå bra för det är ni verkligen värda efter alla motgångar.

Kramar i massor // Nåka

2010-11-02 @ 12:25:42
Postat av: Sandra

Mössan var ju superfin! Så jäkla söt:)

2010-11-03 @ 11:19:11
URL: http://sandyliciousfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback