Första natten med Harry

Inatt ska Harry få sova med oss för första gången. Är lite orolig just nu, men det går säkert bra. Är lite orolig då han ju ska sondmatas var tredje timme och jag dessutom ska hinna pumpa minst en gång under natten. Men sånt är ju livet som småbarnsföräldrar, så det är lika bra att vi vänjer oss :) Sova hinner man senare...

Harry fortsätter att gå upp i vikt. Sen igår har han gått upp 71 gram! Han är så himla duktig ♥
Dock skrämde han oss rejält idag när han började spy skitmycket och alla värden sjönk som tusan. Hela apparaten typ blinkade rött och plingade. Läskigt! Jag satt just och pumpade och trodde inte det var så farligt som Thomas fick det att låta, men när jag så alla värden som sjönk så fick jag med panik. Det kom in några sköterskor och kollade till honom och dom sa att värdet nog inte var så dåligt som det såg ut utan att det bara var dålig kontakt typ. Men det var ändå läskigt och direkt vi blev ensamma igen började jag grina. Men nu mår han bra igen, lillprinsen.

Nu blir det att gå och käka lite kvällsfika och ta en snabbdusch. Harry ska käka 23, 02, 05 och 08 och brösten kommer nog vilja pumpas kring 4. Tur att jag inte har så svårt för att sova på dagarna :)

 


Kommentarer
Postat av: Eva

Har det gått bra inatt ??

2010-10-13 @ 08:55:54
Postat av: Anna

Hoppas natten gick bra!! Shit vad mycke hår han har ;) En riktig söting den där Harry måste jag säga ;)

2010-10-13 @ 09:44:57
URL: http://jakiya.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Åh, hoppas det gick bra :) Han är så himla söt!

2010-10-13 @ 10:12:06
URL: http://kajsaji.com
Postat av: Stina Andersson

Vad mysigt att få sova första natten med eran guldklimp! Förstår att ni blev oroliga när värdena sjönk så snabbt. Kul att han går upp i vikt. Vad mycket hår han har förresten...typ dubbelt upp vad Melker har. Fast han hade ju i och för sig mycket mer när han var så där liten. Håret försvann typ på båda pojkarna när du fick mjölkskorv i hårbotten (som nästan alla ammande barn får), och jag skulle behandla med Borago för att få bort det. Tur att det kommer tillbaka så de inte ser ut som små gubbar resten av livet =)Kram/faster Stina

2010-10-13 @ 13:56:23
Postat av: Anna

Joo fördelen är ju att vi är rätt förberedda på att bebis kan komma när som hellst + att bebis är färdig "bakad" :P För måste ha varit lite chockerande för er men Harry ville ju komma ut medans hans pappa var hemma :)

2010-10-13 @ 19:15:51
URL: http://jakiya.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas det går bra! Så duktig eran lillprins är. :) Och söööt för den delen också! Längtar till februari då lilltjejen kan komma ut. :)

2010-10-14 @ 07:16:52
URL: http://emliisch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback