Framsteg

Nätterna med Harry har gått bra. Första natten var liite jobbigare för då vaknade vi och satte oss upp för att kolla till Harryboy varje gång han gjorde ifrån sig minsta lilla ljud. Senaste natten gick bättre och vi känner oss lite mer utvilade idag än igår. Vet inte hur det blir inatt, ifall vi ska ha han eller inte... han har nämligen slutat med en "medicin" idag (nå koffeingrejs för att han ska komma ihåg att andas) och ska därför vara uppkopplad med ytterligare några sladdar i två dagar för att se så han mår bra. Men vi får nog snart veta.

Vi har ju i några dagar nu provat att lägga honom vid bröstet vid matstunderna för att se om han är intresserad. Han har mest slickat och smakat lite (mina bröst rinner typ ständigt så stackars Harry har nästan drunknat när han legat vid bröstet) så igår provade vi att använda en amningsnapp och det gick mycket bättre! Så sen dess har vi lagt han vid bröstet med amningsnappen två gånger till och han har sugit och svalt lite båda gångerna. Han är så himla duktig! Just nu är det ju i princip bara amningen som ska funka innan vi får fara hem (tror och hoppas jag!?).

Har senaste dagarna haft sån enorm hemlängtan. Är less att ligga i ett minirum och inte göra nå. Man känner sig dessutom granskad av alla sköterskor hela tiden. Dom flesta är ju hur gulliga och snälla som helst (skulle gärna låta dom följa med hem sen) men vissa får en bara att känna sig otillräcklig och dålig. Har redan hunnit grina flera gånger pga det. Och vissa är så våldsamma med lillen. Förstår dom inte att man är rädd om sin lille? Dom typ sliter och drar i han och trycker på han. Men som sagt, de allra flesta är skitbra och jag kommer sakna flera stycken. Men man förstår inte varför vissa jobbar på ett sånt här ställe.

Trött mamma sondmatar Sötharry

Namn och adress på foten ifall han skulle rymma


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åh, ni får nog snart komma hem :)

Om han skulle rymma så skulle ingen lämna tillbaka om dom hittade han, jag skulle då lätt behålla han :)

2010-10-14 @ 20:07:08
URL: http://kajsaji.com
Postat av: Stina Andersson

Vilken mysig bild på er två, förstår att du längtar hem. Sist jag låg på BB ville jag åka hem samma dag, men fick lov att vänta 1 ½ dygn. Det tyckte jag var nog jobbigt. Förstår hur du känner med de mindre bra sköterskorna och lille Harryboy, direkt barnen föds så blir man en hönsmamma som vill beskydda sina små till fullo. Ha det bra och hoppas att ni får åka hem snart. Kram/Faster Stina

2010-10-14 @ 20:59:09
Postat av: Maria

Ett jättestort grattis till er Madde! Vilken underbar liten gosse ni fått!



Kram Maria

2010-10-14 @ 22:17:24
URL: http://mariaemb.blogspot.com/
Postat av: Emma

Skönt att det går framåt hela tiden! :) Hoppas han inte rymmer ;) tråkigt att du känner så med vissa sköterskor, dom ska ju göra vistelsen så bra som möjligt för er! Jag kommer knappt själv våga hålla i vår lilla när hon är som allra minst så jag förstår hur du menar, man vill ju att andra ska behandla ens barn lika omtåligt som man själv!

2010-10-15 @ 11:13:12
URL: http://emliisch.blogspot.com
Postat av: Erika

Han är verkligen bara så söt lillen! Jag hoppas ni får komma hem snart, jag kände precis som du gör nu när vi låg på BB. Blev riktigt deppad, grinade och fortsatte med det ett bra tag sedan vi kom hem också. Skönt ändå att det finns guldkorn. :)

2010-10-15 @ 23:40:57
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Anna

Han är såå söt :)) Men tro inte att du får smita, du ska ju vänta på mig :P dock lär det dröjja ett tag till :/ kram

2010-10-16 @ 11:11:34
URL: http://jakiya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback