why not to love posten

som alla redan vet så älskar jag posten.
vad jag däremot inte älskar är moppen. eller okej.. jag älskar min nya, fina moppe med back mycket mer än den gamla utan back. men ändå, den går såååå jävla slött! och det är INGA stötdämpare och på vissa stället (läs näckrosgränd) är vägen så dålig så att man får ont i hela kroppen eftersom det guppar (?) så mycket.
och en till grej, vilket iofs är orsaken till att jag hatar moppen, är att man måste ha med sig flera nycklar på turen. glömmer man dessa är det kört. och såklart glömde jag nycklarna på posten och kom inte på det förrän jag var på prästgårdsgatan 62 och märkte att jag ju inte fick upp dörren. surprise, man behöver ju nyckeln!
så jag hoppade upp på moppen och körde gasen i botten tillbaka till posten. observera att "gasen i botten" på denna moppe endast är ungefär 12km/h.. (det känns så iaf). 20 minuter senare kom jag tillbaka till prästgårds och fick fortsätta min runda.
eftersom detta lilla missöde med glömda nycklar gjorde att jag "slösade" 20 minuter extra tänkte jag att "nu jävlar ska jag springa i alla trappor mer än jag nånsin sprungit before".
och jag sprang

image24
djävulen?

Kommentarer
Postat av: Malin

HÅLL KÄFT! Du som får köra elmoppe i alla fall! Själv får man köra Lotusgränd utan back :)

2007-07-06 @ 23:16:27
URL: http://bredbar.blogg.se
Postat av: madde

Malin: HAHAHA! jag visste att du var avis! :P jag har blivit lite bortskämd på senaste tiden, nu när jag har back och allt. jag tror jag ska låta dig provköra den nån gång.. men inte så långt, för du kommer aldrig vilja släppa den. hälsa bensinmoppen från mig! :D

2007-07-06 @ 23:56:36
URL: http://maddewhine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback